Tuesday 16 May 2017

tempat-tempat menarik


ISLAND HOPPING


Dengan trip island hopping, anda bakal naik bot ke beberapa tarikan menarik Langkawi.Bila bot anda sampai di Tasik Dayang Bunting, anda boleh berjalan kaki terus ke tasik dan berehat. Manakala bila anda di Pulau Beras Basah, anda boleh mandi manda sebelum bot datang semula membawa anda balik ke jeti.
                                                          
                                   Sumber:http://www.jomjalan.com.my/listing/island-hopping/



PULAU PAYAR




Payar Island adalah salah satu daripada pulau-pulau di luar tanah besar Kedah di Selat Melaka. Ia terletak di selatan Langkawi, kepulauan yang lebih terkenal. status Payar Island sebagai taman laut menawarkan perlindungan untuk kehidupan yang pelbagai marin

                                       Sumber: https://en.wikipedia.org/wiki/Payar_Island




UNDERWATER WORLD LANGKAWI

Di aquarium ini juga mempunyai superstar utamanya ada tiga iaitu Penguin Afrika,Penguin Rockhopper berambut ranggi serta Marmoset iaitu spesis monyet paling kecil di dunia.Jika di tempat lain hanya ada satu atau dua penguin tetapi di UnderwaterWorld Langkawi ada sekumpulan penguin yang cukup aktif berenang dan bergerak bersama.
                
                     Sumber:http://www.jomjalan.com.my/listing/underwaterworld-langkawi/


LANGKAWI CABLE CAR


Kereta Kabel Langkawi, juga dikenali sebagai Langkawi SkyCab, adalah salah satu daripada tarikan utama di Pulau Langkawi, Kedah, Malaysia. Ia menyediakan pautan udara dari Oriental Village di Teluk Burau ke puncak Gunung Machinchang, yang juga lokasi Sky Bridge Langkawi. Jumlah panjang adalah 2.2 km (1.4 batu), dengan masa perjalanan dari pangkal ke bahagian atas kira-kira 15 minit. Ia telah dibuka secara rasmi pada tahun 2003.  Kereta Kabel Langkawi terletak di utara Telaga Harbour, Pantai Kok, dengan pintu masuk dalam 'Oriental Village' di bukit kaki banjaran gunung Mat Chincang. Ia terletak di utara-barat Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, di pantai barat pulau utama Langkawi. Ia adalah anggaran 30 minit memandu dari bandar Kuah dan 15 minit memandu dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi.

Sumber:wiki


PANTAI CENANG

Pantai Cenang adalah bandar pantai yang paling sibuk di Pulau Langkawi, di mana anda boleh mencari gabungan pelbagai kafe dan restoran, serta kedai-kedai cenderamata, dan kedai-kedai bebas cukai di sepanjang jalur pantai yang indah. Hanya dalam jarak 10 minit pemanduan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, ia adalah satu destinasi percutian popular untuk perjalanan keluarga terima kasih kepada tarikan mesra kanak-kanak yang seperti Underwater World Langkawi, Muzium Rice Garden, dan Kiki Club di Meritus Pelangi Resort & Spa.
                                                     Sumber:http://www.langkawi-info.com/cenang/

No comments:

Post a Comment